Omezovač otáček / rychlosti magnetický přepínač, 2T skútry, mopedy
Kód: 34990Detailní popis produktu
Digitální omezovač rychlosti s dvojitou kontrolou magnetu a automatickou reaktivací. Funkce: DZB má výkonný mikroprocesor, který trvale vypočítává a vyhodnocuje aktuální rychlost a otáčky. Rychlost měří DZB pomocí dodávaného snímače na kolo společně s malým samolepicím magnetem. Otáčky jsou přímo vypočítávány pomocí kabelu zapalování CDI při každém otáčení pístu. DZB lze používat v režimu km/h, otáček nebo kombinovaném režimu.
Režim km/h: V režimu km/h uložíte do DZB maximální rychlostní limit. Když se tento limit dosáhne, DZB sníží otáčky motoru. Otáčky se krátce před dosažení maximální rychlosti postupně snižují, aby došlo k plynulému přechodu. Pokud se nacházíte pod nastavenou maximální rychlostí, otáčky nejsou regulovány. To se v porovnání s běžnými omezovači otáček projevuje pozitivně na akceleraci a rychlosti při jízdě do kopce. Pro provoz DZB v režimu km/h je nutné namontovat dodávaný snímač kola a magnet na přední nebo zadní kolo.
Režim otáček: V režimu otáček snímač kola není potřeba. Zde DZB omezí otáčky motoru pouze na nastavitelné maximální otáčky. Když se dosáhne maximálních otáček, DZB omezí výkon motoru. Pokud jsou otáčky nižší než nastavený limit, DZB nezasahuje. V dolním rozsahu otáček tedy nedochází ke ztrátě výkonu. Pro plynulejší přechod do omezování lze nastavit různě velké stupně. DZB krátce před dosažením maximálních otáček již každý 3. zážehový impuls omezí výkon.
Kombinovaný režim: V kombinovaném režimu pracuje DZB současně s nastaveným limitem otáček a km/h. To je zvláště užitečné, pokud chcete nastavit vysoké otáčky a zároveň malou maximální rychlost. Aby skútr neměl při rozjezdu příliš vysoké otáčky, lze před dosažením maximální rychlosti snížit maximální otáčky.
Programování a ovládání: Programování maximální rychlosti / otáček je velmi jednoduché. Stačí jednoduchý stisk programovacího tlačítka, abyste podle uložili aktuální rychlost nebo otáčky jako maximální limit. Pro deaktivaci omezovače stačí krátce zatáhnout za brzdu a zároveň přiložit magnet přes magnetický senzor. Pro opětovné zapnutí omezovače stačí krátce vypnout a znovu zapnout zapalování.
Rozměry: Obal má rozměry 45x45x18 mm + upevňovací očko. Délka připojovacích kabelů je 45-50 cm. Rozměry snímače kola jsou přibližně 28x19 mm, délka kabelu je asi 50 cm. Pozor: Původní délka kabelu snímače kola je s 50 cm poměrně krátká, zejména pokud má být snímač namontován na přední kolo! K dispozici jsou také 4 rychloupínací spojky, které usnadňují montáž. Není potřeba řezat a pájet kabeláž.
Montáž: Pro montáž musíte připojit 4 kabely DZB. Potřebujete 12V napájení, signál brzdy, signál snímače a kostru. Snímač rozpoznává otáčky kola podobně jako u tachometru na kole. Vzdálenost mezi snímačem a magnetem na kole by měla být asi 5-15 mm. Snímač kola se obvykle dobře umisťuje mezi kolo a obal variátoru, nebo vidlici. Magnet je opatřen 3M lepicí vrstvou a lze ho jednoduše připevnit k okraji kola nebo do vnitřní části brzdového kotouče. Ačkoli je magnet samolepicí, doporučujeme, aby se magnet přilepil trvale 2K lepidlem, jakmile najdete ideální polohu.Vnitřní části DZB obsahují dvě kontrolní LED, které umožňují kontrolu správné instalace a funkce.
Kompatibilita: DZB pracuje s téměř všemi 2T karburátorovými stroji (např. s běžnými replikami Minarelli (1E40QMB), jako jsou CPI a Keeway). Bohužel DZB nepracuje se 4T motory s přímým vstřikováním, motory Morini a stroji s dvojitým snímačem (např. Aprilia SR50 s hnědým a bílým kabelem na CDI)!
Obsah balení: omezovač rychlosti, 4 rychlospojky, deaktivační magnet, snímač kola + samolepící magnet na kolo, podrobné pokyny k instalaci krok za krokem.
Proč je tento digitální omezovač otáček lepší oproti běžným analogovým omezovačům? U analogových omezovačů otáček jsou obvykle osazeny 4 kondenzátory, které jsou kombinovány pomocí otočného čítače nebo DIP spínače a tak určují limit otáček. Se 4 kondenzátory to znamená pouze skromných 15 úrovní, na které lze analogový omezovač otáček nastavit. Řízení není tedy není plynulé a často se stává, že svůj požadovaný limit otáček nelze správně nastavit. DZB lze nastavit zcela kontinuálně na požadované otáčky a udrží je s přesností výpočtu 99,9 % přesně na bod! Dodatečně analogový omezovač otáček posune zapalovací čas, i když limit otáček ještě není dosažen. To vede k malé ztrátě výkonu v dolním rozsahu otáček. S digitálním omezovačem nehrozí žádné snížení výkonu v nižším rozsahu otáček. Výhoda je také automatická aktivace limitu s deaktivace pomocí kódu brzdové páky. Kód brzdové páky je volně nastavitelný.
Doplňkové parametry
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.